close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אישה שהיתה עם גוי

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
כוכסליותשעה18/12/2014

תגיות:

שאלה:

כבוד הרב שלום יש לי חברה חוזרת בתשובה שאני מאד רוצה לשדך לה בחור שהוא כהן. שאלתי אותה לגבי יחסים קצרים שהיו לה עם גוי, בתקופת חילוניותה. היא סיפרה לי שהיה בינהם מגע פיזי אך לא בעילה של ממש, משום שלא רצתה. היא אומרת שהבחור חדר לרגע שלא מרצונה והיא הדפה אותו מיד. האם זה נחשב בעילה שאוסרת אותה לכהן מבחינת ההלכה? ודה מראש

תשובה:

היא עצמה כהנת?
תשובות נוספות בנושא-
מספר שאלות בהלכה
1. כן, בנושא זה אין הבדל בין לפני הגיור לאחריו, מכל מיני סיבות.
2. כן, מותר, כמו לגבי אביך.
3. בילד בגיל עשר מותר לגעת, אם כי יש שסוברים שזה כבר גיל שראוי להימנע, בכל מקרה, במקרים הכרחיים זה בהחלט מותר.
4. זו שאלה מורכבת שאין לי עליה תשובה ממש מוחלטת. אני אישית נוהג שלא ללחוץ, אני מסביר (אם אפשר) שאני לא נוגע בנשים. ההנחה שלי היא שרוב החילונים כיום יודעים שיש דתיים שלא נוגעים בנשים אחרות ולכן זה בהחלט מתקבל בהבנה. אני שסבור שברוב רובם של המקרים כך שצריך לנהוג. בכל זאת, אולי יש מקרים קיצוניים שבהם יהיה מותר, אבל אני חושב שזה ממש נדיר.
5. אם את לבד בחדר, זה מותר, גם אז לא צריך להגזים, אבל מותר בהחלט לישון בבגדים קלילים ונוחים יותר.
6. זה בהחלט מוגזם. עצם בנישוק של המזוזה הוא מנהג ישראל חיובי אבל לא הלכה ולכן אין טעם לעשות זאת שוב ושוב. יתירה מזו, בשמירת המצוות יש עניין גדול שלא להיכנס לאובססיות ולעשות דברים בצורה כפיתיית, זה נכון לגבי המון דברים, ביניהם אפילו תפילה וכדומה וזה בטח נכון לגבי נישוק מזוזה. לנשק פעם אחת, וגם זה, אם את מרגישה שזה כפייתי, צריך לעשות בטעם.  
סיוע מדיני ממדינות זרות
אני לא מספיק מצוי בנושא כדי לצטט מקורות, אבל אני חושב שהדבר הראשון שצריך בכלל לברר ולהגדיר זה האם בכלל שייך לעשות שימוש במילה "צדקה" ךגבי יחס ממדינות חוץ, אני סבור שבעולם המאוד אינטרסנטי של הדיפלומטיה אין בכלל מקום לדבר על צדקה ביחס של סיוע למדינות אחרות. אולי ארגונים שייך יותר. לגבי עצם לקיחת כספים מגויים יש המון דעות, בודאי בימינו שבהם יש נוצרים שנותנים (או רוצים לתת) הרבה כסף ליהודים בתור צדקה. יש המון דעות בעניין... יש שסוברים שזה אסור לחלוטין ויש רבים שמקבלים כסף בפועל. אבל השאלה המרכזית, לדעתי, ביחס למדינות זה האם זה בכלל מוגדר כצדקה.
יחסים בין יהודיה לערבי
לו יצוייר שהבחור אכן יתגייר, הרי שמותר ליהודיה להתחתן עם גר. אולם נראה לי שהמצב אצלכם רחוק מאוד מזה, כמובן שיחס של בת יהודיה עם נוצרי הוא אסור בכל מובן ובכל עניין ואני חושש שהסיכוי שהוא אכן יתגייר הוא בעייתי ולא קיים. מצד אחד- אסור שהוא יתגייר "בשבילך" או בשביל בחורה בכלל, במקרה כזה לא יגיירו אותו, ואם לא בשבילך, למה שהוא יתגייר?
אני גם חושש שהסיכוי שהוא יתגייר "בשבילך" הוא קטן מאוד, הוא צריך ואמור לוותר על משפחה, על חיים שלמים, על עמונה ועוד וה מאוד מאוד לא פשוט למי שלא בא עם רצון פנימי.
מכיוון שכך, הרי שהיחסים ביניכם הם מאוד בעייתים, נצרות נחשבת לעבודה זרה ביהדות וזה דבר שלא יתכן לקבל אותו, ולכן כל יחס ביניכם הוא בעייתי מאוד עבורך.
אני מציע שתמצאי מהר ככל הניתן דרך להתנתק מהקשר, כדי שהוא לא יהפוך למשהו שלא תוכלי להתגבר עליו.

בהצלחה רבה!
חילוקי דעות בין בני זוג

מידה כזו שאפשר לעכל אותה ולהכיל אותה,

כלומר, זה טבעי שיש חילוקי דעות יש בזה גם ברכה, שכל אחד מקבל חלקים מסויימים שלא קיימים בו,

במה דברים אמורים, אם השוני לא כל כך גדול, שאפשר לחיות איתו, הרי כשיש חילוקי דעות לוקח זמן רב עד שמגיעים לעמק השווה, ועוד יותר זמן עד שלומדים ומקבלים אחד מהשני, כך שבנתיים צריך לחיות עם השוני הזה, ואם השוני גדול מאוד- הדבר מקשה על הקשר הזוגי ויתכן שגם לא יגיעו להסכמה.

למה להתחתן??
אני חייב להודות שהשאלה מעט העמידה אותי במבוכה, ולכן לקח לי יותר זמן מהרגיל להשיב. התלבטתי למה התכוונת, למה להתחתן, האם כוונתך לשאלה הלכתית? רוחנית? אישית/ נפשית? אני אנסה לענות כמיטב יכולתי, אבל תקני אותי אם לא הבנתי נכון את הכיוון. א) האדם השלם הוא הוא המשפחה, למעשה היהדות (וכנראה גם האנושיות, גם אם היא לא מכירה בכך עדיין...) מכירים יחידה אחת שהיא הקטנה ביותר- המשפחה. הדיבור עם עם ישראל, ההתמודדות האנושית, המשימות האנושיות , כולם ניתנים למשפחה ולא ליחיד... כך שהאדם הוא למעשה חצי, עד חתונתו. מהתבוננות בצורה שבה העולם נברא, נראה שבהחלט חשוב שהאדם יעבור איזו שהיא תקופה של גיבוש וצמיחה עצמית, אולם אחר כך הוא צריך לחיות כמשפחה. כאשר האדם אינו משפחה, הוא למעשה לא שלם לגמרי... ולכן, הסיבה הראשונה היא להיות אתה, להיות שלם. ב) אנחנו נוהגים, על פי תורת הסוד והקבלה, ללמוד על האדם מעולמות רוחניים ולהיפך. כלומר: אנחנו מביטים על האדם ולומדים מגופו ודרכיו איך בנוי העולם העליון וגם מביטים על העולם העליון ולומדים ממנו על העולם שלנו... והנה, בעולמות העליונים, הכל בנוי על "זוגיות" על נתינה וקבלה בין זכר ונקבה... כך עובד ה"מנוע" של העולם... לא טוב היות האדם לבדו, כי זה פשוט לא טוב, וכשהוא עם בן זוגו, זה טוב... טוב אמיתי. ג) אין להכחיש שחיי הנישואים מציבים בפני האדם דרישות, של שינוי, של קבלת האחר, של עבודה עצמית, שכולן מאוד תורמות לו.  מקווה שלכך התכוונת בשאלה.
לידות בניתוח קיסרי
לא ממש הבנתי לאיזו התייחסות את מתכוונת, להתייחסות רפואית? להתייחסות הלכתית? לאיזה דרכים את מתכוונת, לסגולות למניעת העניין או להתייחסות הלכתית?

אם תפרטי יותר אולי אוכל לעזור.